CatalàBásico1 respuestas

Ayuuudaaa necesito crear un poema inventado en Catalán para un trabajo, pero no se me vienen ideas a la cabeezaa?

Ayuuudaaa necesito crear un poema inventado en Catalán para un trabajo, pero no se me vienen ideas a la cabeezaa. ES URGENTE! Alguien que sepa por favor que me ayude! Gracias!

En resumen

Respuesta : UN LLORO, UN MORO I UN MICO, I UN SENYOR DE PUERTO RICOUn senyor de Puerto Ricoal balcó tenia un llorode rica ploma i bon pico : un lloro dels que fan oro, dels lloros que costen pico. Un veí seu, que era moro, de Tetuan, va rebre un mico.

Mejor respuesta

Roberttttttt3057
3

Respuesta : UN LLORO, UN MORO I UN MICO, I UN SENYOR DE PUERTO RICOUn senyor de Puerto Ricoal balcó tenia un llorode rica ploma i bon pico : un lloro dels que fan oro, dels lloros que costen pico.

Un veí seu, que era moro, de Tetuan, va rebre un mico.

Amarra aquest mico, el moro, al balcó, quedant el lloraa l'altre, però lluny del mico.

Mes tan i tan xerrà el lloro, que un dia s'empipa el mico, i amb rabiós alè de torol'embesteix.

S'amaga el lloro, trenca la cadena el mico, salta a la gàbia del lloro, surt el lloro, pica al mico, xiscla el mico, xerra el lloroi, amb l'esvalot, surt el moro.

I el senyor de Puerto Rico - Per què no tanca el seu lloro?

- Per què no amarra el seu mico?

- Exclament els dos fent coro, volguent l'un agafar el lloroi estirant - li, l'altre, el mico.

Cau el mico sobre el lloro.

El lloro li clava el pico.

Reganya les dents el micoi, esbarat, mossega el moroi el senyor de Puerto Rico.

Aquest renega del lloro, prometent matar el mico, mentre que, furiós, el moroprovoca l'amo del lloroi embesteix a lloro i mico.

Cap amunt s'enfila el lloro, cap avall s'escorre el micoi, faltant tots al decoro, agarrats queden el moroi el senyor de Puerto Rico.

- ¡Ay, moro, si pierdo el loro!

- li diu el de Puerto Rico.

Replica, cremat, el moro : - Pagaràs ben car el lloro, oh, cristià!

, si es perd el mico.

Creix el brogit ; vola el lloro, cau al carrer sobre el mico.

Burrango el de Puerto Rico, veient - se amb perill el lloro, altre volta sobre el mico!

Es desfà com pot, del moro.

Entra i pega un tiro al mico, però l'erra i mata el lloro.

Cau desmaiat.

Riu el moroi fuig a buscar el mico.

Eixerit, retorna el moroamb el lloro mort i el mico.

Auxilia el de Puerto Rico.

I després li envia el lloroamb una carta, pel mico, que diu : "Seis onzas en oroper l'atemptat contra el mico, d'un cristià reclama un moro.

Guardi's, dissecat, el lloro.

Pagui'm ara, a mi, aquest pico".

Veu això l'amo del lloro.

Es tira damunt del mico.

Mata el mico, mata el moro, i, mort moro, mico i lloro, fa un farcell.

I a Puerto Rico!

Explicación :